De dag van Taizé en Cluny - Reisverslag uit Chagny, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu De dag van Taizé en Cluny - Reisverslag uit Chagny, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

De dag van Taizé en Cluny

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 Augustus 2017 | Frankrijk, Chagny

Vandaag geen geregel voor een accomodatie vanavond. Dat hebben we gisteren al geregeld.
Na een goed ontbijt zijn de fietsers tegen 08.30 op weg gegaan naar Macon Chaintré.
De route langs de Saône.
Zoals fietsen langs de rivier altijd mooi is, zo ook deze route. Met de wind in de rug hebben we elkaar tegen 15.00 uur ontmoet in Macon. Met de boodschap: het hotel ligt nog ca 9 km verder, op het industrieterrein van Macon Sud.
De busrijders hebben vandaag in alle rust Taize bezocht. Een geloofsgemeenschap die bezocht worden door heel veel jongeren uit de hele wereld.Wij waren daar terwijl een oecumenische dienst bezig was met ca 3000 mensen.
Een 'belevende' ervaring.
Daarna naar Cluny en een kleine stadswandeling gemaakt.
Nu op weg naar Macon Sud voor het hotel.
Tegen 16.30 iedereen binnen, aan het bier, damesvoetbal kijken.
Een prachtige overwinning.
Na de voetbalwedstrijd nog wat gegeten en tegen 22.30 uur naar bed.

• 09 Augustus 2017 - 14:26

Lamberta En Evert Spijkerboer:

Beste fietsers en begeleiders,
    Wij vinden het fijn om op deze manier met jullie mee te leven. De reisverslagen geven een goed beeld
    van alles wat jullie onderweg meemaken. Op de kaart houden wij de vorderingen onderweg bij.
    Voor ons blijft het een dappere onderneming om zo'n reis met elkaar te ondernemen. Knappe prestatie, dat jullie al zo ver gevorderd zijn. Wij wensen jullie dan ook alle sterkte toe bij de nog af te leggen kilometers.
    Geniet onderweg en wees voorzichtig met elkaar.
    De hartelijke groeten vanuit Zwolle.