De dag van Avignon - Reisverslag uit Rochemaure, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu De dag van Avignon - Reisverslag uit Rochemaure, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

De dag van Avignon

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

09 Augustus 2017 | Frankrijk, Rochemaure

Tegen 08.30 gingen de fietsers weer op weg, richting Nimes, uitgezwaaid door de busrijders en de eigenaar van het hotel met de woorden Bonne route.
De busrijders gaan ondertussen een accomodatie regelen en besloten is 's avonds naar Nimes te gaan. Geboekt en nu wij rustig op weg naar Avignon.
Via de snelweg deze keer, tegen onze principes , maar ja, soms zijn sommige zaken gewoon wat praktischer.
Ondertussen volgen de busrijders via een app de fietsers en stellen vast dat deze goed op weg zijn. Ook richting Avignon.
In Avignon de oude binnenstad bezocht , het Palais du Pape bekeken, een 'stiefkieker' wat geld gegeven voor een 'clin d'oeil' , onder de Pont d'Avignon doorgelopen en toen door naar Pont du Gard. Een schitterend aquaduct, 2000 jaar oud, waar we € 8,50 pp moesten aftikken voor het parkeren.
De fietsers zijn via de Rhône ook in Avignon geweest, in een minder aantrekkelijke wijk en daar zijn ze wel van geschrokken.
Het voelde soms wat 'unheimisch'.
Onderweg heeft men ook het dorp Châteauneuf-du-Pape aangedaan, boven op een grote bult. Men heeft druiven geplukt , perziken gegeten, rijp van de boom.
Het was weer een latertje voor de fietsers en na een paar 'pressions' was Johan een uurtje later weer op en top de man. Hij bracht ons naar de Arena in Nimes en daarna naar een plein met restaurantjes.
Weer een geweldige dag.

• 11 Augustus 2017 - 07:50

Wilna:

Allereerst heel veel respect voor de fietsers. Wat een afstand leggen jullie toch af.
    Fijn om overwegend goede berichten te lezen. En ja, zo maak je nog eens wat mee. Veel succes maar toch ook veel plezier nog de komende tijd.
    Groetjes Wilna