Op naar Platja de Pals - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu Op naar Platja de Pals - Reisverslag uit Perpignan, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

Op naar Platja de Pals

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

12 Augustus 2017 | Frankrijk, Perpignan

Vandaag de laatste etappe, vanuit Le Boulou de grens over ,de laatste bult over, en dan zit het er op. Tot vanmiddag vijf uur, zei Johan tegen de busrijders toen ze op pad gingen. Gisteren had hij het over vlaggen en half Genemuiden, die ze zou opwachten, dus....
Johan maakte zich wel zorgen over deze etappe, een col over een heel drukke weg, maar goed, het kon niet anders.
De weg omhoog viel uiteindelijk mee. Annemieke zei zelfs: dit vind ik wel mooi.
Door een heel druk stadje naar beneden, Spanje in en met snelheden van wel 30 km per uur schoot het allemaal snel op.
De busrijders wilden een klein stadje aan de kust bezoeken, maar kwamen al snel tot de ontdekking dat de fietsers wel heel erg hard gingen en als we ze wilden onthalen, dan maar rechtstreeks naar Platja de Pals. Het zal ons toch niet gebeuren dat wij twee weken lang elke dag op hen wachten en zij ons op de laatste dag zullen ontkomen.Het werd nog spannend. 2 km voor Pals werden de fietsers ingehaald en was er gelukkig nog voldoende tijd voor de voorbereiding van de ontvangst. Ballonnen, een spandoek, toetertjes en toen wachten. Dave (de nieuwe eigenaar van Kevin's bar) wist al van de komst en tegen 13.30 uur de glorieuze binnenkomst. Annemieke zei: ik had nog wel een poosje door willen gaan.
Na ca 1900 km zit deze tocht er op.
Nu napraten en nagenieten

• 13 Augustus 2017 - 21:02

Lamberta En Evert Spijkerboer:

Fietsers en volgers gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!!! Een afstand van 1900 km afgelegd in 15 dagen. Jullie kunnen trots zijn op wat jullie hebben gepresteerd met elkaar. Daar kun je met recht een glas op drinken. We kunnen ons voorstellen, dat jullie nu wel even aan welverdiende rust toe zijn. Geniet nog even van die rust en het mooie weer in Spanje voor jullie weer aan terugreis beginnen.
    De hartelijke groeten van Lamberta en Evert.

• 13 Augustus 2017 - 22:06

Trijnie:

Gefeliciteerd een topprestatie, wij vinden het fantastisch wat jullie gepresteerd hebben.
    En nu nog heerlijk nagenieten, proost en een fijne week.
    Groetjes Joop en Trijnie

• 15 Augustus 2017 - 21:15

Albert:

een geweldige prestatie.en wat een geluk dat het verder zonder brokken is gelukt, En nu nog een poosje genietenvan het spaanse leven. Allemaal de groeten Albert