We zien de Middellandse Zee - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu We zien de Middellandse Zee - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

We zien de Middellandse Zee

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 Augustus 2017 | Frankrijk, Nîmes

Vanuit Nîmes op weg naar de Middellandse Zee.
Tegen 08.30 uur weer opgestapt en proberen om op een veilige manier de stad uit te komen. Daarna gauw richting de kust (Johan wil Siem de zee laten zien) en bij la Grande Motte heeft men die bereikt. In zuidwestelijke richting langs de kust, met veel wind, heel veel wind op de kop. Onderweg aan de ene kant de zee en aan de andere kant camping aan camping. In Agde was het zo druk dat men niet eens de mogelijkheid had om te fietsen. Annemieke: 'Ik heb nog nooit zoveel verkeer, auto's gezien. Zelfs in Amsterdam niet. ' .
Tegen 19.00 uur komen ze in het hotel aan.
De busrijders zijn s ' morgens bij de receptie van het hotel in Nîmes begonnen met zoeken van een accomodatie. Na een aantal telefoontjes en zoeken op Internet zonder resultaat Vertrokken richting Béziers. Onderweg een hotel bezocht en dat in optie gehouden.
In Portiragnes en Portiragnes sur Plage opnieuw gezocht.
Uiteindelijk een hotel gevonden in Béziers Sud.
Na aankomst van de fietsers ( ca 105 km gereden) lekker geborreld, bijgepraat en heerlijk gegeten.
Morgen richting Perpignan.

• 11 Augustus 2017 - 11:29

Jan Jansen:

Hallo Volgers in de vakantiebus.En die fietsers maar afzien elke dag.
    Het gaat gelukkig voorspoedig. Fijn je verslag elke dag te lezen.
    De plaatsen waar de fietsers langs gaan komen ons bekend voor.
    We hebben veel gekampeerd vooral in Zuid Frankrijk.
    Groeten van de ouders van Sijmen. Jan en Fem Jansen.

• 11 Augustus 2017 - 19:34

Lamberta En Evert Spijkerboer:

Geweldig, dat jullie al zo ver gevorderd zijn. Al bij de Middellandse Zee. Dat is weer eens iets anders dan het Zwarte Water. Nu jullie al zo ver zijn kan de reis bijna niet meer mislukken. Spanje ligt nu binnen bereik. Wanneer je de verrekijker er bij pakt kun je Platja de Pals zo ongeveer zien liggen. Nog even de moed er inhouden en jullie hebben een geweldige prestatie geleverd. Sterkte bij de laatste loodjes. Groeten van Lamberta en Evert.