De dag door Lyon - Reisverslag uit Thorame-Haute, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu De dag door Lyon - Reisverslag uit Thorame-Haute, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

De dag door Lyon

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

07 Juli 2017 | Frankrijk, Thorame-Haute

Tegen 08.30 uur op de fiets, vanuit het hotel Macon Sud.
'Beij ze kwiet' was het eerste wat de busrijders hoorden toen ze de bagage gingen ophalen om zelf op weg te gaan. Een Nederlands gezin wat ons had horen praten.
'Doen ze dat voor een goed doel? Worden ze gesponsord? '
Nou, voor de lol, zegt Bert. Nou ja, Lol, zegt Peter.
Toch leuk zo'n ontmoeting.
Daarna op weg.
De fietsers langs de Saône en ook dwars door Lyon.
Zoals men zelf zei een geweldige ervaring , zoevend is men door Lyon gereden. Met als doel die dag: Condrieu.
Een geweldige mooie tocht, langs de rivier.
De busrijders die dag proberen Lyon te ontwijken. Echter: een wegopbreking, een omleiding, een afslag gemist.
Oftewel: dwars door Lyon,
Toch viel het gelukkig mee en zijn we ook gekomen waar we wilden: Condrieu.
Toen op zoek naar een accomodatie en dat viel tegen. Uiteindelijk een geweldige chambres d'hotes in Les Haies. Vanaf het dorp 1 uur omhoog fietsen. Dat hebben we niet laten gebeuren , de fietsers zijn opgehaald met de bus, we hebben in het dorp boordschappen gedaan (Johan liep door de supermarkt als een klein kind in een speelgoedwinkel) en hebben ' s avonds een heerlijke avond gehad met eigen bereid eten.
Geweldige herinnering.