De dag van Hennie - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu De dag van Hennie - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Bert Hoekman - WaarBenJij.nu

De dag van Hennie

Door: Bert Hoekman

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 Augustus 2017 | Frankrijk, Verdun

Vandaag is Hennie jarig. Na de gelukwensen (zowel fysiek als via mail en whatssap) aan het ontbijt en overhandiging van het kado voor haar weer op weg. Vandaag is Verdun het doel.
Tegen 15.00 uur zijn we terug voor het bier (Johan tegen Siem) en waar is 's avonds de feestlokatie?
De busrijders op tijd naar Verdun , onderweg koffie in Dun sur le Meuse en torcschroevedraaiers gekocht voor de fiets van Siem.
Daarna in Verdun een aantal monumenten bezocht en op tijd naar de Maasboulevard, waar de feestlokatie gepland was.
Het werd een lange tijd wachten en nog een heel lange tijd wachten en uiteindelijk besloten terug naar het hotel te gaan.
Op dat moment kwamen de fietsers eraan. Na een barre tocht (tegengevallen door toch het flinke stijgen en dalen).
Vandaag 1178 hoogtemeters gemaakt.
Toch direct aan bier en chips en besloten, vanavond na wat omkleden snel aan het eten te gaan. In de buurt van het hotel, met een eigenaar/bediende, die snel sprak , veel lol had en doet wat zijn vrouw zegt. Zoals de buurman zei: zij heeft niet 1maar 2 broeken aan en die krijg je niet uit.
Wij hadden met elkaar een menu besteld, dessert wilden we later bestellen. Maar opeens kwam zijn vrouw eraan, noemde de desserts op en gebood ons te bestellen. Want zij wilden de keuken sluiten.
We hebben heerlijk gegeten, lekker gelachen en ook redelijk op tijd naar bed.
Prima dag en geen bijzonderheden.

• 03 Augustus 2017 - 16:52

Trijnie:

Wat lijkt me dat verrassend als je ze dan toch ineens aan ziet komen en wat ontzettend gezellig om s'avonds zo met elkaar door te brengen.Dat geeft ook weer inspiratie voor de volgende dag. Het lijkt net een heel groot avontuur, elke dag spannend........!
    Heel veel plezier allen,